torsdag 3. januar 2013

Vårt Drømmehus.......

Hei og god kveld!
Sitter og tar noen bestemmelser angående vinduer og sprosser. I morgen skal vi til Ørsta i møte med Enerbygg. Da må en del være bestemt siden vinduer, tak o.l må bestilles inn. Tenkte i den anledning det var på tide å avsløre litt mer om drømmehuset.

Som sagt så er ikke helt endelig alt på tegningene. Jeg vil kun ha vannrette sprosser på alle vinduene som går til gulvet, bort sett fra de store vinduene på baksiden av huset. Der vil jeg ha en vannrett, som på tegning, pluss to loddrette på hvert vindu. Ellers så skal vi ikke ha den døren som er inntegnet. Dør kommer jeg tilbake til senere. Maaaange timer med stussing og vurdering ligger allerede bak planene angående dør, og siste ord er ikke sagt ennå, så dette kommer vi tilbake til. Døren fortjener sitt eget innlegg!
Ellers så skal vi ha glassrekkverk på terrassen. Bortsett fra den franske balkongen. Den blir som inntegnet.

På planløsningen er heller ikke alt 100%. Vi skal sette opp alle veggene selv, så her har vi litt tid å bestemme oss. Jeg vurderer å kutte ut veggen/døren mellom hovedsoverom og gang, slik det bare blir ett stort rom. I tilleg så skal vi nok bare ha en åpning inn til garderoben, plassert slik at den blir midt i rommet. Da får jeg innredning på begge siden. Mulig vi setter opp en skyvedørgarderobe-dør for å kunne stenge av. Men dette er noe som er langt opp og frem. Plasseing av vask, dusj og lignende er helt feil plassert i forhold til mine planer. Samme gjelder kjøkken. Dette er arkitekt som har tegnet inn tilfeldig. Så det kommer vi tilbake til!

I kjelleren blir det nok ikke store endringene. Vi skal ikke ha pipe i gangen da vi skal ha stålpipe. Ellers så skal vi flytte litt frem den veggen som døren til boden er. Da blir boden noe større.

Bildene er av særs dårlig kvalitet, da jeg ikke fikk scanneren til å fungere og pdf-filene på tegningene ikke var på denne PC`en. Da gjorde jeg det enkelt og tok bilde med mobilen.

 Fasade mot sør.
 Fasade mot nord.
 Fasade mot vest
 Fasade mot øst
 Planløsning hovudetg.
Planløsning kjeller

Det jobbes om dagen i tomten. I dag har graveren gjort klart til å sette opp støttemuren i forkant av tomten. Han har lagt ned drensrør som skal ligge bak muren. Så i morgen kommer første lass med steinblokker!

Ha en strålende kveld!


Trine

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Related Posts with Thumbnails