tirsdag 13. august 2013

Tilbake til hverdagen

Hei og god kveld!

Da er ferien et tilbakelagt kapittel for denne gang. Vi må si oss rimelig fornøyd med innsatsen! Huset og garasjen er ferdig malt! Bare litt flikking og maling av lister som gjenstår når inngangsdør og garasjeporter blir satt inn. Søndag ryddet vi også garasjen og klargjorde  inngangspartiet for støping. Nå er alt klart for at grunn og betongarbeiderne skal ferdigstille jobben. Snekkerne er også så og si ferdig. Alt som gjenstår er å montere på Kloppensøylene når plattingen er støpt ved inngangspartiet. Hurra!

Denne uken har vi startet med isolering av huset. Jeg må innrømme at jeg har et vagt minne fra da vi isolerte tomannsboligen, at isolering er den verste jobben som finnes. For to uker siden mente jeg at det var maling av hus. Rett og slett fordi det er arbeid som ikke passer min utolmodige sjel. Isolering er en pine med konstant kløe i ansikt og hals! Jeg har dyttet alle vinduene i hovedetg. Stig har kommet godt i gang med å isolere taket. 

Er på tide med bilde fra ferdigmalt fasade, men været på Sunnmøre har ikke vist seg fra sin beste side de siste dagene. Jeg har rett og slett ikke orket å gå ut i regnet for å ta noen grå bilder. Kanskje på tide å bytte ut headeren med bilde av selve huset? Kanskje jeg skal vente noen uker til. da kommer nemlig glassrekkverket.





Inntil videre kan jeg vise frem oppsiden av huset, ferdigmalt! Vil se litt bedre ut når søylene kommer på, får støpt platting og få på mer grus slik at vi kommer opp på det nivået som skal være rundt huset.

Innlegg om taket kommer om ikke så alt for lenge!

Ha en strålende tirsdagskveld!

-Trine

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Related Posts with Thumbnails