søndag 18. august 2013

Hei og hopp!
En arbeidsdag i huset er endt. Både Stig og jeg isolerte i 5 timer. Da var Marie lei og huden i ansiktet mitt sa stopp. Isolering er helt greit arbeid bort sett fra at det klør noe så sinnssykt i ansiktet. Det gjør at det er noe av det verste arbeidet jeg vet.

Høsten er en travel tid med alt man skal gjøre. Helst rekke en hyttetur eller to, ut å reise, konserter, fotballkamper o.s.v. Noe jeg merker under husbyggingen er alt man må prioritere bort. Helgene er kjærkomne. Da får vi jobbet effektivt noen timer. Siden vi har en toåring, så trenger vi også litt barnepass slik at både Stig og jeg får jobbe i huset. Det medfører at vi må velge med omhu når vi skal benytte oss av barnepass. Vi har som mål å klare dette prosjektet mest mulig selv. Det skal ikke være et prosjekt der familie og venner føler de må stille opp. Hittil har det gått etter planen. 
Alt til sin tid. Når huset er ferdig kan vi også prioritere fritidsaktiviteter og reiser!

Nå som vi har kommet godt i gang med isoleringen, merker jeg at planleggingen automatisk har gått over på innredning, farger, fliser o.s.v. I kveld har jeg googlet "fliser". Jeg har funnet en side med mye fint. Den erfaringen jeg gjorde da vi bygget tomannsboligen var at det var de flisene jeg følte var mest utradisjonelle, som jeg i ettertid har vært mest fornøyd med. Jeg liker å velge ting som "ikke alle andre har". Jeg ser ikke bort fra at jeg kan finne på å ta noen dristige valg denne gangen også....

Bildet er tatt i dag etter endt arbeidsdag


Den siden som gjenstår.


Godt i gang med isoleringen.


Vi bruker Knauf isolasjon. 











Bildet av fasade etter at huset er ferdigmalt. da er det bare rekkverket som mangler!



-Trine

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Related Posts with Thumbnails