lørdag 10. oktober 2009

Hei!
I dag er det et strålende høstvær ute, men jeg ligger selvfølgelig inne med noe som kan ligne på influensa(svineinfluensa?!?). Tenkte jeg kunne oppdatere bloggen min mellom bølgetoppene av hodepine. Som jeg har sagt tidligere, har jeg fått de siste bestillingene mine fra Panduro og Creme. Tenkte jeg skulle vise hva jeg har fått!!!:) I tillegg har jeg siste uka brukt mye tid på en kommode. I gangen i leiligheten har jeg hatt en kommode i kirsebærlaminat. Denne har så absolutt vært et fremmedelement i gangen. Denne kommoden skal etter planen stå på gjesterommet i den nye tomannsboligen. Så et strøk maling ville nok gjøre susen (les ett strøk heftgrunn og 3!!! strøk maling).


legger inn et "før" bilde



Så var det bare å sette i gang. Først måtte den vaskes med salmiak og påføres ett strøk med Heftgrunn. Siden jeg har tidligere hatt en jobb der jeg solgte maling, sverger jeg selvfølgelig til Lady oljemaling. Det som gjør denne malingen så fantastisk er laaaaang tørketid, malingen får tid til å flyte fint ut før den tørker. I tillegg er den slitesterk! Med andre ord, topp maling som gir best resultat!! Jeg blir dårlig av tanken på at oljemaling snart ikke er lov lenger i Norge.. det selv om de ikke har klart og komme med et like godt produkt til å erstatte den gode gamle oljemalingen....


meeeen... jeg måtte til med tre strøk maling. Jeg brukte som sagt Lady interiørmaling (oljemaling), med en glansgrad på 15. Jeg synes at glansgrad 40 ville vært litt for blankt på denne kommoden. Fargen er den gode og alltid like sikre, eggehvit eller s0502-Y.


og jeg fikk resultatet.....






I dag har vi en seksjon og en sjenk stående i stuen i leiligheten. Dette var opprinnelig furumøbler som vi for 5 år siden beiset i mahogny og lakket med 3-stjernerslakk. Desse møblene har vi nå tenkt å plassere på loftstuen i tomannsboligen. Meeen, jeg hadde jo tenkt å gå for shabby chik-stil. Så min plan er å male desse møblene eggehvite. I tillegg så har dørene og skuffene rammer (frest ut en kant slik det ser ut som en ramme rundt kanten). Inne i denne rammen har jeg tenkt å tapetsere med en veldig fin tapet. I tillegg har jeg kjøpt noen nydelige knotter i sølv som jeg skal ha på møblene.


Her er bilde av knottene jeg skal ha på møblene

Her er bilde av tapeten jeg skal bruke på dørene. Var ikke så lett å få se, men det er svakt mønster med litt sølv.
Her er bilde av andre ting jeg har kjøpt siste tiden

En fantastisk fin julekule. Har kjøpt 6 stykker av denne
og 6 stykker av denne
Måtte bare ha noe nytt til kommoden i gangen;) fatet i sink har jeg kjøpt på Panduro, de nydelige glassene til t-lys har jeg kjøpt hos Kid, hjertet har jeg kjøpt på Farmors Krambod i Ulsteinvik, pottesjuleren har jeg kjøpt på Plantasjen og til slutt bokstavene i sink har jeg kjøpt på Nora`s Place i Ålesund.


Jeg har fortsatt noe på lur... jeg venter en pakke fra Danmark og enda en pakke fra Panduro. Har planer om å gjøre en liten facelift på et gedigent bilde vi har i stuen... følg med;)


Ha en strålende helg alle sammen!






1 kommentar:

  1. Hei. Hvor har du kjøpt de utolig flotte møbel knottene?

    SvarSlett

Related Posts with Thumbnails