tirsdag 4. juni 2013

Kjøkken


 HeiHei!


Da er det på tide å fortelle litt om kjøkkenplanene. Vi tegnet kjøkkenet i januar/februar. Det var noen før uker før Sigdal lanserte sin nye Inframe-serie. Jeg fikk se bilder av den nye kjøkkenserien da, og var rimelig sikker på at det var det jeg ønsket. Tegningene av vårt kjøkken er tegnet med Herregård da Sigdal ikke hadde fått inn elementene i sitt program da vi fikk det tegnet. Jeg legger derfor inn bilde som er lånt fra Sigdal av Scala Inframe (den innredningen vi skal ha). Vi vil ha et kjøkken i en eller annen hvitfarge. Jeg blir nok i tenkeboksen frem til kjøkkenet skal bestilles. Jeg synes nemlig at fargen på bildet under er råfin! Det store spørsmålet er om jeg kommer til å angre hvis jeg velger noe annet enn hvitt... Planen er å ha de samme sprossene som er inntegnet på dette bildet. 




Her er bildet av Scala Inframe.



Her er kjøkkenet slik vi har planlagt det. Etter mye frem og tilbake endte vi på å ha en gruve.
Kjøkkenet vil nok se litt annerledes ut med den innredningen som vi skal ha. Vi skal ha mørk heltre benkeplate. Platen på kjøkkenøyen fikk jeg tykkere enn den på kjøkkenbenken. Platen på øya er 6 cm. Plata på benken er standard 3 eller 4 cm? I tillegg til tykk benkeplate på øya, så var det viktig for meg at vi fikk fremtrukket sokkel. Synes det er flott. Innredningen får litt mer tyngde.






Slik blir kjøkkenet seende ut fra spisestur/stue. Om dere ser godt etter så ser dere at benkeplaten på øyen er tykkere enn på kjøkkeninnredningen.


Dette er planen inntil videre. Kjøkkenet er noe av det siste som skal bestilles, så hvordan vi ligger an budsjettmessig vil nok også være med å bestemme om vi går for dette kjøkkene. Hvor alle ting er plassert med tanke på øy, ovn, vask o.l er fastlåst da vi har lagt opp rør etter dette.

-Trine



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Related Posts with Thumbnails